Logo
U bent hier:   Home > GARANTIE
 

GARANTIE

Garantievoorwaarden

Wettelijke garantie op producten en diensten na verkoop

De wettelijke garantie op onze producten is de volgende:
De GARANTIEVOORWAARDEN gaan pas in voege, indien er geen openstaande
bedragen meer zijn.

ALU:

  • 10 jaar garantie op de kwaliteit van het basismateriaal
  • 10 jaar garantie op onthechting, schilfering en blaasvorming op aluminium
  • kleurdegradatie welke de vooropgestelde toleranties volgens Qualicoatvoorschriften overschrijden

De garantie vervalt van zodra de gecoate delen onvoldoende onderhouden
werden door de klant.

BEGLAZING:

SAINT-GOBAIN BUILDING GLASS BENELUX biedt garantie op uw isolerende beglazingen CLIMALIT® /
CLIMAPLUS® / CLIMATOP®, gedurende een periode van 10 jaar vanaf de leveringsdatum.

Klik hier om de garantievoorwaarden van onze beglazing te bekijken.

 
HANG- EN SLUITWERK:

  • 1 jaar garantie op eigenschappen, functionaliteit en vormgeving
  • Bij wind en tocht moeten de kip- en klapramen altijd gesloten en vergrendeld zijn.

VLIEGENRAMEN, VLIEGEN(SCHUIF)DEUREN:

  • Deze worden technisch beschouwd als ‘loshangende’ elementen aan een woning en vallen derhalve buiten garantie.

ROLLUIKEN:

  • Geen garantie op ‘uitwaaien’ van rolluiken. Om het risico hierop te beperken raden wij aan om minstens vanaf een breedte van 3000mm over te schakelen van pvc lamellen naar aluminium lamellen.
  • De waarborg op de rolluiken bedraagt 2jaar, behalve op PVC kleuren in donkerbruin en houtstructuur.
  • Er is geen waarborg op rolluiken met een aluminium blad in donkere kleuren.
  • Er is geen waarborg op rolluiken in aluminium die geplaatst zijn in een zone van 10km van de kustlijn. 
  • Bestellingen van rolluiken met afmetingen buiten de vermelde maten/prijzen zijn op aanvraag.
  • Bestellingen van rolluiken met afmetingen buiten de vermelde maten/prijzen zijn zonder garantie.
  • Electrische motoren:
    • Garantie gedurende 5 jaar van de technische gebreken die zich kunnen voordoen bij het gebruik van de motoren type ‘Motorol’ en ‘Somfy.
    • Deze garantie van 5jaar vervalt onder de volgende omstandigheden;
      • Wanneer de motor verkeerd geïnstalleerd werd, zowel elektrisch als mechanisch.
      • Wanneer de motor gewijzigd, geopend of hersteld werd buiten de fabrikant om.
      • Wanneer de motor gebruikt werd met andere componenten (oa. Schakelaars en/of sturingen) die niet door de fabrikant geleverd of goedgekeurd werden.
      • Wanneer de motor werd voor andere dan de door de fabrikant voorgeschreven doeleinden.
      • Wanneer de motor niet gemonteerd werd volgens de aansluitschema’s en de geldende regels voor elektriciteit.
      • Wanneer de motor beschadigd is door slechte opslag, transport of natuurrampen zoals vb. blikseminslag. 

Indien men een gebrek vaststelt binnen de waarborgperiode, moeten wij onmiddellijk verwittigd worden d.m.v. een volledige rapportage. 

Indien de waarborg van toepassing bevonden wordt, worden volgende kosten gedekt;

  1. Het terugbrengen van de motor naar de fabriek (evt.door vertegenwoordiger)
  2. De herstelling in de fabriek of vervanging door een nieuwe motor van identiek model.
  3. Het leveren van de herstelde of vervangen motor.

De verplichting van de fabrikant kan, onder deze garantie de initiële kosten van het product nooit overschrijden. Andere vergoedingen en schadeloosstellingen dan hierboven vermeld zijn uitdrukkelijk uitgesloten.

WERKUREN & VERPLAATSINGSKOSTEN:

  • Garanties hebben enkel betrekking op materiaal en nooit op werkuren en verplaatsingskosten.

BESCHADIGINGEN & FUNCTIONALITEIT:

  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen, waarvan er geen directe oorzaak of schuld bij A-Plus Ramen ligt.
    • slecht functioneren van deuren doordat de tochtborstel dicht zit met chappe, mortel, ed…
    • slecht functionerende sluitingen als gevolg van vervuiling 
    • slecht functioneren van ramen/deuren als gevolg van onachtzaam gebruik door andere partijen
    • beschadigingen door onachtzaam omgaan met het materiaal bij het uitvoeren van andere werken (slijpinslag, krassen, deuken, ed…)
  • Het is daarom aangewezen een controle uit te voeren vlak na de door ons uitgevoerde werken en eventuele opmerkingen onmiddellijk schriftelijk mee te delen. Dit dient te gebeuren binnen de 24h na levering of plaatsing.
  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen, het slecht functioneren van onderdelen en andere zich voordoende mankementen als gevolg van extreme (weers)omstandigheden zonder dat er oorzakelijke en aantoonbare fouten zijn in ons schrijnwerk.

LAATTIJDIGE LEVERINGEN:

  • Leveringen die volgens eerder gemaakte afspraken omtrent leveringsdatum niet kunnen nagekomen worden kunnen in geen enkel geval door de klant gebruikt worden om boeteclausules door te rekenen aan A-Plus Ramen.

KLACHTEN EN MELDINGEN:

  • Klachten die vermoed worden voort te spruiten vanuit (plaatsing van) het schrijnwerk van A-Plus Ramen (vb. vochtaftekening aan binnenzijde gebouw in nabijheid van raamconstructie), worden als volgt behandeld: 
    • Het is aan te raden de juiste diagnose te stellen (of laten stellen door vb. architect) tot bepaling van de oorzaak van het zich voordoende euvel. Wij zijn steeds bereid de nodige vaststellingen te doen en desgevallend onze verantwoordelijkheid te nemen. Indien de oorzaak echter niet bij onszelf ligt, zullen de kosten die gemaakt zijn tot onderzoek verrekend worden, met een minimum van 60€ (excl. BTW).

ONDERHOUDS-VOORSCHRIFTEN:

PVC en aluminium ramen en deuren zijn onderhoudsvriendelijk maar niet onderhoudsvrij. Onze onderhoudsvoorschriften zijn terug te vinden in onze technische catalogen. 

A-Plus Ramen | Hasseltsesteenweg 153, 3720 KORTESSEM | Tel.: 011/74.42.24 | info@aplusramen.be | Privacyverklaring | Facebook

Om u de beste surfervaring te garanderen worden er op deze website cookies gebruikt. Door verder te surfen gaat u daarmee akkoord.

Cookies aanvaarden | Meer informatie